måndag 21 mars 2011

Det är nog det jobbigaste med att inleda förhållande med andras barn involverade o tvärtom.
Det finns fler själar att ta hänsyn till då. Man KAN inte bara tänka på sig själv i de läget man kommer i då man skall ta beslutet om man ska vara med någon eller inte. Viktigt att man lyssnar till sina barns röster. för har du valt att sätta dom till världen så har du valt att också tänka om innan du agerar alltför fort. o sen respektera om barnen o den "nya" inte klickar efter ett antal träffar ja då är det bara att gilla läget. Men de betyder ju inte att man ska strunta i den "nya" man träffar men kanske hålla den lite mer på avstånd o vänta  flera år innan man flyttar ihop.

Jag vet att om nu plötsligt prince charming råkar komma in i mitt liv så vet jag att han ska få bo själv fram tills dess att mina barn har blivit så pass stora o kan vara med o välja. särbos håller absolut om käreken är tillräckligt stark. för jag vill bo själv med mina barn nu fokusera på dom o bygga min egen framtid för den delen. Nu tror ju inte jag att det kommer komma någon prince charming inom kort ... Jag vet inte ni kanske tycker det låter helskumt. MEN jag har ju rätt att tycka det jag vill.
-egentligen- :)




1 kommentar:

  1. Du har så rätt i dina tankar och funderingar systra mi!!
    Och vem vet? Kanske Prince charming står runt hörnet och då är det BRA att du har gjort klart för dig själv och DINA barn om/när det är dags att släppa in någon i sitt hem för alltid!! Det är alltid klokt att som du nu, fokusera på DINA barn ett tag, dom har nog varit lite vilsna mitt i allt som varit?! Jag vet inte.....

    Men Emmis, du är klok, jag vet att du kommer fatta rätt beslut för dig och barnen så småningom!

    Älskar er allihop!!! Alla tre!!
    <3<3<3

    // Lallis

    SvaraRadera