onsdag 26 januari 2011

Ta tiden som den kommer ta tiden som den går
Under årens gång märker du vilka som består.
Man ska aldrig blicka bakåt på allt negativt som vart
För då ser man bara hela framtiden som svart
Haka upp sig på små saker och ting
Den blir som man hamnar i en ond jävla ring
Jag tänker se framåt och inte se bak
Skjutsar allt de negativa till tippen på ett flak.
Mår bra just nu det ska ingen få förstöra..
Skiter i alla saker ja kommer få höra
Vet att jag är jag och får göra som jag vill
Tänker inte bara sitta still o låta livet gå till spill
Man lever bara en gång , och den gången det är nu…
Den enda som kan bestämma framtiden det är bara DU!


//E.A

2 kommentarer:

  1. F*N alltså!!!! Vilken poet du ÄR!!!
    Du får ju ihop allt i en enda dikt liksom!!!

    Hoppas du fortsätter skriva lite dikter och så....du vet senare i livet kan man samla ihop det man skrivit och sammanställa till en samling.
    Typ: "Tankar & funderingar från en ung mamma"....Ja, det där kanske inte blev så bra, men du förstår vad jag menar väl??
    Skulle vara nåt det!!

    Ha en fortsatt bra dag sis!!
    OCH Krya!!!!
    Kram till dig och barnen!!
    <3<3<3

    SvaraRadera
  2. jag gillar o skriva sånt där :)
    o de tar bara ngn minut.. skulle ja sitta o fundera en hel dag på hur de ska stå blir de bara en gröt av allt..
    ja jag skall nog ta o samla ihop dom i en mapp o kunna läsa dom några år senare o känna igen sig.. <3
    magen värker just nu satan... älskar dig sis... <3
    du ÄR oxå skitbra på o skriva :)

    SvaraRadera