måndag 31 januari 2011

Kroppsidealet

Här sitter jag varje dag o våndas över hur min kropp ser ut..
Tar nya tag varje dag o försöker verkligen vara nyttig osv.
har alltid sagt att det är för min egen skull, att jag inte bryr mig om annonser osv... 
men sen slog tanken mig.. egentligen så påverkas jag ju av det.. men genom andra människor. 
Iofs skulle de inte skada att få vara smal .. men varför tänker jag så? Egentligen. Visst absolut för min hälsas skull men just nu tar inte min kropp stryk av vikten. Men skulle inte skada att trivas med sig själv. MEN skulle man det? jag har aldrig varit den fettfria typen. är alldeles för matglad för det. älskar att njuta av en god måltid. Godis ibland. (OK denna helg är undantag) haha...  Motion är A & O i viktnedgång iaf.. men det vet ju alla. men går varje morgon iaf o varje eftermiddag. försöker med Zumban så fort ngn tar barnen för det är på kvällen. som alla andra pass. jag kan ju inte släpa mina stackars barn till gymmet när dom egentligen skall sova... liksom .. passen är ju dom roligaste... då visar ngn hur man skall göra o man gör det tillsammans... visst crosstrainern e skoj o bandet. benpress osv. men ja gillar att träna i grupp.. slipper man känna sig uttittad... 
Men men ... en vacker dag.. säger jag alltid. Hoppas verkligen den kommer snart.
Jag ska fan bli smal. (jag faller för kroppidealet) 
Återstår och sen om man blir ngt gladare efter?



-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Sen har vi min dag i helhet nudå..
Jag har faktiskt sovit. Jag somnade vid 11 som en stock. helt slut. Har depperiod. speciellt när jag är ensam. Varför smitta andra med det? Vaknade 15 min innan Lovisa slutade, sen kom jag på (tandläkarn idag)
Var bara o kirra drickyoughurt o macka som barnen fick ha som en lite picknick hos tandis haha.. Lilla Fia kom o kollade dom medans ja fick polerat osv ;) Niiice... hehe... 
Fia följde med hem sen kom Finaste Memé upp.. hon gick nyss hem.. nästan en hel dag med henne.. eller iaf eftermiddag ;) hehe... 
fick order av Sofia o baka. blev trippel sats kladdmuffins. frös in 2/3 av det till Sessansfödelsedag. ;) <3 Hunnit käka majskolvar oxå ;P MUMS...


Nu sitter jag här. Och har så mycket o skriva. Åsikter etc etc... MEN jag skall inte skriva ut allt,... iaf inte nu. Låter det vara tills imorgon iaf. 

(MEN du din människa. Dumt o ta tag i saker, dumt o inse sanningen, dumt o hitta sig själv?) 


Nu drar jag mig. Hoppas man får sova inatt :) ska nog inte bli alltför senare ikväll....


ÅÅÅååhh jag vill ta en kaffe på Blå Koppen ... var ett tag sen nu. skitskönt o bara sitta där o inte göra ett skit! 


Goodbye and hejdå!

 
Yummy....




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar