torsdag 10 februari 2011

Varför funkar vissa människor som dom gör?
Varför kan man inte bara få vara som man vill...
göra som man vill?

Varför finns de människor som låtsas vara ngn annan? till vilken nytta liksom?
Detta är saker jag aldrig kommer förstå mig på...
Men men jag tänker köra mitt eget race.. ända fram till graven, vilket jag hoppas dröjjer ett tag dock.

Hur kan man som människa sitta o tycka en sak om andra men inte ens över en sekund se över sitt eget liv?
Hur kan man sitta o tro att man ska kunna bestämma över andra?
Visst att vara förälder är såklart undantag men det anser jag vara en självklarhet!
(tills dom blir VUXNA o kan tänka själva) då får man snyggt stå brevid o kanske slänga in lite åsikter eller liknande.. men dom kan aldrig växa som människor om dom inte får lära av sina egna misstag som vuxna...

Vissa människor kommer jag aldrig förstå mig på. Men låt så vara.

Jag ser mig runt på människorna omkring mig. Och vissa föddes nog utan hjärna. Andra med en mindre hjärna.
Mindre hjärnorna är fan jobbigast. Då dom inte fattar, hissen har liksom inte gått hela vägen upp?

Visstjag kanske inte ÄR den vettigaste människan på denna planet o det påstår jag inte heller.. men jag är iaf medveten om det. Och jag säger aldrig åt människor hur dom ska göra, däremot kanske ge en åsikt eller två i vissa lägen. Men då för man en konversation. Och då ska man ju inte direkt bara sitta tyst.
Nu tänker jag ansolut inte på något speciellt i sista meningarna här.
Bara tankar som flaxar runt. As usual. Men vafan. Det ÄR ju jag ... har nog dom flesta lärt sig.

Nej jag hoppas verkligen folk kan stanna upp o se över sig själv. Och tänka, bryr jag mig eller är jag egoist eller dominant? Eller är jag den som är mig själv?
Vissa kanske behöver höra det oxå? Inte vet jag .... men då hoppas man på att det finns en vettig jävel nånstans som fint kan påpeka det? Jadå alla har vi den fina underbara runt oss som snyggt smyger in en refräng när det behövs. Tacka gudarna för det.
(sen om dom lyssnar är deras val)

Jag är JAG o kommer alltid att vara så.
Gilla läget för jag kommer aldrig förändras ELLER få folk att göra saker dom inte vill... dom har väl för fan en egen hjärna?

Goodbye and hejdå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar