söndag 13 februari 2011

Dagens samhälle..
Hur ser det ut?
Det funkar titt som tätt men har sina brister.. 
Men det är ju människorna som påverkar detta... endast vi som kan lösa det också. 
Jag själv lider inte av samhället på alla punkter. men om man ser i helhet så kanske det skulle behövas styra upp på många plan.

Sen ser vi på människorna.
Det finns människor... sen finns det MÄNNISKOR... 
Det finns tamejtusan folk till allt. 
Till att få folk att leva i misär.
andra människor gör andra folks liv njutfullt och med glädje. 
Andra påverkar andra människor till att bli BÄTTRE människor.
Det är tur att det finns så många olika individer. Hur tråkigt skulle inte vårt samhälle vara annars?

Jag själv som människa då?
Min egen tolkning är nog att jag har båda fötterna på jorden och vet var jag står.
Men ändå så kan ja få mina perioder då jag inte har någon aning om vad jag vill...
det är nog det värsta med mig, velig o envis.
men samtidigt så är just envis en jävligt bra egenskap.
Anser iaf jag. det kommer man långt på. 
När jag vill en sak då gör jag den. 


(nästa helg)
Den ser jag sjukt fram emot. 
Tänker BARA släppa loss hela helgen.
O om ja känner för att dansa HELA helgen UT då gör jag det.
Man känner sig så glad o så fri när man får vara med sina vänner o bara skratta o flumma runt.
Sjukt taggad... o värre blir det ju närmare man kommer helgen haha...



(just nu)
Nu ska jag styra mina barn i sängen sen ska jag o sandra sitta o flumma rest of the night. 
för att sen duscha o sova så man orkar med dagen imorgon.
Då blir de kaffe för hela slanten på blå koppen med kusinen o vännerna <3


Goodbye and hejdå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar