lördag 9 juli 2011

En god vän sa en gång till mig: vänd det negativa till din fördel istället.
Jag försöker så gott jag kan. se förbi hindren. 
absolut. jag gör det.
vandrar ju knappast min stig ensam. fast det kanske kan kännas så ibland. 

ensamhetskänslan kan komma över en ganska ofta. speciellt när man ska somna in ensam i min säng.. 
då kan tankarna börja flöda hejvilt. och man kan t.om inbilla sig att man börjar tro på de...
men det är bara för stunden, tankar kommer och går.
jag vet ju att jag har alla mina fina. men kan ju inte undkomma o tänka "tänk om .." eller "om jag hade gjort så istället..." 
då fastnar man i den eländiga onda cirkeln . o det är inte min "cup of tea" lev i nuet o forsa framåt med en positiv anda så kommer du längre i livet. ta emot den kärlek som finns runt dig. se inte hindren. se förbi dom. annars står du bara still... man FÅR må dåligt. Men då måste man också tillåta sig att må bra.

jag mår bäst när jag vet att alla runt mig mår bra. 
Jag mår bäst när jag har mina fina barns armar kring min hals. det är de vackraste smycke man kan önska sig. den underbara värmen o kärleken är obeskrivlig på alla sätt. man måste själv få uppleva den här o nu för att verkligen känna den rätt. jag har den kärleken som jag får tänka på när allt kan kännas piss.
andra har sina käraste partners. å andra har familjen o vännerna. 
jag hoppas verkligen att jag visar min kärlek till alla underbara. att ni ser den. 

jag hoppas verkligen att mina barn känner min värme och kärlek till dom. 
men de vet jag att dom gör. får ofta puss på kinden o får höra orden viskandes i mitt öra: "mamma jag älskar dig..." 

Så rörd. 
Så fullbordat. 


kan inte bli bättre. 
avrundar med ett tack o goodbye för nu ska här kastas in i verkligheten!


goodbye and hejdå! <3

2 kommentarer:

  1. Vad vackert och klokt skrivet gumman!!

    Älskar dig!

    <3<3<3

    SvaraRadera
  2. älskar dig oxå... <3<3<3<3

    SvaraRadera