torsdag 20 oktober 2011

Jag kan inte se ljust..
Jag kan inte heller se mörkt.
Sitter som en hinna framför mig hur tusan min framtid kommer se ut b.la.. vad vill jag bli när jag blir stor till exempel?
Hur kommer jag att leva inom 10 år? 
Det kan man aldrig veta .. man kan aldrig veta hur framtiden kommer se ut.. men kan dock påverka den... 
Man gör ju sina val här i livet... vissa väljer att vara ensamma som jag är med barnen vilket jag vill.. eller så går man den andra vägen och bygger upp sitt liv med någon annan .. men då kanske vissa låter dess partner tänka åt en i alla år och sen faller poletten ner om verkligheten och den kanske inte alls har levt upp till sina drömmar utan sin partners... men det skulle nog iofs inte göra något eftersom man är ju två tillsammans på livets gång då helt plötsligt.. och vad gör folk inte för att tillfredsställa sin kärlek i livet?
Jag lägger mesta av min vardag osv på mina barn .. och planerar att göra det också. Allt annat verkar ha fått vänta... jag sätter konstant hinder för mig själv i det mesta... men nu har jag ju kommit till den punkten då jag vet att det är så. Nu ska jag bara "planera" inför senast våren sen skall jag åtminstonde ha en "sysselsättning" . Det är det enda målet jag har i framtiden en kort tid framöver. Men det vet ju redan alla... men vad är frågan fortfarande? jag finner absolut inga bra svar från arbetsförmedlingen eller liknande... plugga sitter ganska högt på min lista dock .... men VAD? Man har ju sina alternativ.. men jag vill verkligen GILLA lite det jag gör annars som jag känner mig själv så kommer jag tappa glöden .. och "ge upp" 
Plugga är ALDRIG roligt fullt ut men man ska ju finna lite intresse för det man gör! 
Och sen anser jag att man bygger ju upp sin framtid lite bättre om man studerar och får kunskap i det man skall arbeta i,... så tänker ju alla platser som ska anställa.. så vad väntar jag på egentligen?
JO komma på VAD jag vill läsa...


Under tiden så hoppas jag upp på molnet och ser på mina barn med beundran hur underbart vackra varelser jag skapat... och som dessutom ger mig den bästa kärlek en mamma kan få i sitt liv... 

Goodbye and hejdå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar