tisdag 18 oktober 2011

Har alltid undrat hur tusan människohjärnan egentligen fungerar...
Hur kan vi uppfatta en annan individ attraktiv.. men inte en annan... Hur kan vi ogilla en besk smak men gilla en annan besk smak... Hur kan det egentligen vara skillnad?
Vem bestämmer egentligen också hur människan SKA fungera? 
För vissa kallas konstiga,psyk...
Medans andra kallas helt underbara,omtänksamma... 
Hur kan man välja vilekn uppfattning som är rätt? 
Tycker det är väldigt absurt... men ändå ganska logiskt...
Alltid finns det många tankar och ageranden ... Speciellt från min lilla skalle...
Hur kan man orka hålla igång så mycket som jag gör om dagarna.. Hur kan jag ha så många tankar i den lilla skallen? Inte bara en endaste kategori jag cirkulerar i. Minst en miljon ibland känns det som. Finner det inte jobbigt... utan mera roligt att diskutera ibland. När munnen min väl kommer igång så kan det också vara svårt att få stopp på den. Men då beror det även också på vem man pratar med... hittar man någon som kan tala för sig och föra en "emmakonversation" då kan det ibland vara ganska kört. Man kan oftast inte få tyst på mig då. Men jag har också varje gång fått höra att man  kanske är stoppad i ett speciellt fack men inte med negativ betoning utan snarare positiv. Sånt gör mig glad att få andra glada i min närvaro. Sånt kan jag leva på länge och mycket. Nu börjar även mina barn kunna konversera på mycket bättre nivå så även jag och Lovisa kan fastna i det "träsket" vid läggdags eller liknande för att ingen av oss kan hålla mun .. haha... mycket skratt kan det bli och tillslut suckar dom åt en för man är tusan ibland barnsligare än sina barn ... Men det är ju också jag i ett nötskal. Men som jag säger till alla... Ta mig för den jag är annars så kan du vända dig till någon annan som matchar dina "kriterier". Jag tycker om alla människor tills dom har bevisat MIG motsatsen jag dömer aldrig efter elaka rykten ELLER utseenden. Ser en god människa i alla. Varför skulle man inte det egentligen? Den frågan kan jag ställa mig väldigt ofta... Men det är för att man kan höra folk döma efter utseende eller vad dom fått höra... Tycker sånt är fel.. Men då har vi dom jag aldrig skulle acceptera heller. b.la pedofiler och liknande... men det förstår nog alla... SÅ förstående är nog inte ens jag. Nej men om man kanske skulle ta och sluta skriva innan det blir en hel novell av detta inlägg och tillsvidare så kan ni försöka fatta vad tusan jag ville med detta. Behövde kanske bara skriva av mig av några få tankar som just nu kretsar i min "random" hjärna. Älskar mina tankar och älskar mina funderingar. Skulle aldrig byta bort det! 
Nu ska jag bara lära mig att älska mig själv! Arbetar på det men sen får man se när man lyckas! 
Ha en fortsatt regnig trevlig tisdag!

Goodbye and hejdå! 



Ibland kan saknaden komma över mig när vi "bodde" ihop... Hihi... <3


1 kommentar: