torsdag 16 december 2010

Du&Jag&det





Du känner sorg..Du känner styrka..Du känner någon dig dyrka
Nej du känner av någons närvaro..Men den är för långt bort
Du vill nå,
men de går inte riktigt din arm är för kort
Verkar nästintill omöjligt
Hur kommer det sig? Finns de alternativ o välja på?
Ska de kunna vara så?
Eller finns de verkligen bara i fantasin?
Önskar ljuset i tunneln uppenbarar sig snart
Så man kunde få se klart
Igen o igen ältas tankarna inom mig,
önskar någon kunde känna ..
Känna som mig,
vill inte känna ”ensam ” själv något mer, inget annat jag ser… Finns det något alternativ ?
Eller skall det vara såhär? Olyckligt förälskad olyckligt kär..
Tusan vad gör jag!
Tusan vad känner jag?
Kan någon ta över? Jag närheten behöver..
Vill inte se verkligheten riktigt än .. men jag har den på känn …
Låt den inte komma för tidigt bara, låt mina drömmar vara…!
Nu ska jag greppa tag i vad som är vad…
Kanske ta ett beslut ?Kanske vända blad.
Börja om på nytt o nytt .. jag har allt för länge flytt…
Nu finns känslorna där..
Ej i dig längre kär. ..
Finns någon annan för dig … Du har bara inte längre mig..
Du o jag i denna vers… suck vilken pärs..
Släpp mig fri låt mig leva…
Låt mig
få vara dum ..
Finns något bättre för dig.. något mycket bättre…
Även om det inte känns Inte vill kännas …
förbli stum…
/E.A

1 kommentar:

  1. Det bor en poet i dig & en konstnär.....Trots din svåra tid just nu så känner jag mig stolt över dig...SÅ bra att du sätter ord på tankar och känslor...det kan göra underverk för själen! DU ÄR BRA! Remember that!! ALWAYS!

    Styrkekram <3

    SvaraRadera